Okiem marioma

mariom, Debian i Linux

Na początku chciałbym, a nawet śmiałbym zaznaczyć, że wszelkie podobieństwa i różnice do innych tekstów publikowanych w internecie są zamierzone i przypadkowe.

Nokia to jak wiadomo firma produkująca wspaniałe telefony i akcesoria do nich. Firma kwitnie i zdobywa rynek, czemu nie rozszerzyć działalności? Bynajmniej nie o czarny rynek narkotyków chodzi, ale o netbooki. W tym celu współpracuje z Intelem. Szczera ta współpraca, dotycząca projektu o nazwie Moblin (o którym później jeszcze wspomnę, a może nie), mi się nie wydaję, bo za plecami chcę zbudować netbooka z Androidem (a jak wiemy to nix Google'a). Ciekawe co z tego wyniknie, choć ja raczej nie kupie od nich netbooka. Jak z telefonami będzie za drogo co do mocy i możliwości sprzętu.

Patenty, pateny... Użytkownicy forum UbuCentrum chcą opatentować patentowanie. Za rozpoczęciem ruchu stoi niejaki mariom, ktoto taki to ja nie wiem. Co z tego wyniknie? Pomysł jest przeciwko próbie dziwnych patentów Bigharda (zwanego potocznie bh) np. patentu oceniania zdjęć. Do tego ta sama firma (Bighard, przypomina piszący) wysunęła roszczenia przeciwko TamTam (co prawda zakończyło się ugodą). Chodziło o licencję na zapis krótkich i długich nazw plików na partycjach FAT. Nazwy średnie nie zostały objęte roszczeniami i ugodą. Z powodu tej licencji Linux trzęsie portami i w pomocy przyszedł kibe... znaczy się, przyszła łatka napisana przez Andrew Tridgel z Samby. Ciekawe co z tego wyniknie.

Intel wydał drugą betę Clutterowego systemu. Przeznaczony do internetowych notatników i nettopów bazujących na bo... Intelu Atom. Co w nim nowego możecie się dowiedzieć sami za pomocą Google. Ciekawe co z tego wynikie (z tego waszego szukania).

Słoneczko świeci i wydaje kolejnego Virtualboxa. To już trzeci taki numerek. Niestety u mnie to nie za bardzo dziala. Miałem ciągle zacinki podczas instalacji Debiana z różnych płyt - lenny i386, netinstall, buisnesscard. Nie polecam. Ciekawe co z tego wyniknie w wersji 4. Może u mnie zacznie poprawnie działać.

Mam nadzieję, że się Wam podobało i będę miał dla kogo pisać kolejne części.

PS - uwagi, jak i pochwały w komentarzach proszę składać.

Źródło: LinuxNews

0 komentarze:

Prześlij komentarz